Szkolenie Kwiaciarnia bez falstartu ONLINE

Skoro warsztaty florystyczne mogą się odbywać w formule online, to dlaczego nie szkolenia biznesowe? Przez dwa lata borykałem się z tym dylematem – czy rozpocząć szkolenia online? Do tej pory przeprowadziłem kilkadziesiąt takich szkoleń, w których uczestniczyło kilkuset florystów. Dużą wartością dodaną takich osobistych spotkań twarzą w twarz są dyskusje, wymiany doświadczeń, pojawiające się wątpliwości, […]

Szkolenie Kwiaciarnia bez falstartu ONLINE Read More »

Czy podjąć ryzyko otwarcia kwiaciarni?

„Andrzej jestem już na etapie negocjacji, lokal wybrany… muszę się jednak wspomóc kredytem i tu ma obawy. Czasy są trudne, kwiaciarnie padają jak muchy a ja się zastanawiam, czy podejmować ryzyko, czy może dać sobie spokój. Co uważasz?” Kwiaciarnie padają jak muchy… No może i tak, ale zamykanie firm to normalność. Statystyki pokazują brutalną rzeczywistość

Czy podjąć ryzyko otwarcia kwiaciarni? Read More »

Florystyka na Targach Gardenia 2021

GARDENIA 2021: ogrodnictwo, florystyka, dekoracje Tegoroczna GARDENIA szykuje dla roślinnych sektorów soczystą edycję! 04-06 listopada 2021 r. branża spotka się po długiej przerwie na Międzynarodowych Targach Poznańskich, aby zainspirować się i nawiązać strategiczne współprace na kolejny owocny sezon. Inauguracja florystyki na Targach GARDENIA Mając na uwadze tendencje w organizacji wydarzeń w sektorze GARDEN w Europie,

Florystyka na Targach Gardenia 2021 Read More »

Targi GARDENIA – ogrodnictwo, architektura krajobrazu i biznes połączone pasją

Od lat sezon ogrodniczy rozpoczyna się właśnie w Poznaniu. Wszystko za sprawą Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA, które należą do grupy wiodących imprez o tematyce ogrodniczej w Europie. To również największa ekspozycja halowa w naszym kraju, która cieszy się zasłużoną renomą. Soczysta XV edycja „W tym roku działamy szeroko i sięgamy tam, gdzie

Targi GARDENIA – ogrodnictwo, architektura krajobrazu i biznes połączone pasją Read More »

Inwestuj w jakość, oszczędzaj

Bariera trudna do pokonania Sztuką w prowadzeniu kwiaciarni jest zapewnić zadawalający klientów asortyment kwiatów ciętych i zbyt wiele nie wyrzucać do kosza. To towar o bardzo krótkim terminie ważności. Na znaczne straty narażeni są szczególnie przedsiębiorcy florystyczni w pierwszym roku działalności. Bogaty asortyment kwiatów to wizytówka profesjonalnej kwiaciarni, a to kosztuje. Właściciel kwiaciarni wcześniej czy

Inwestuj w jakość, oszczędzaj Read More »

Koszty otwarcia kwiaciarni

Ile kosztuje kwiaciarnia? Trudno szukać odpowiedzi na pytanie po omacku w Internecie. Bez dokładnej analizy konkretnego przypadku nie ma mądrej odpowiedzi na to pytanie. Na budżet inwestycji ma wpływ zbyt wiele czynników. Otwarcie kwiaciarni wiąże się z podobnymi jak przy każdej innej działalności handlowej krokami: znalezienie odpowiedniego lokalu, wyremontowanie, umeblowaniem, wyposażenie w niezbędne akcesoria i

Koszty otwarcia kwiaciarni Read More »

Przychody kwiaciarni

Jakie przychody może osiągnąć kwiaciarnia? To bardzo częste pytanie, które zadają sobie osoby planujące rozpoczęcie biznesu florystycznego. Skąd wziąć informacje na temat przychodów kwiaciarni? Przecież bez wiarygodnych prognoz przychodów żaden biznesplan nie ma sensu! Niestety mało kto potrafi uzyskać na nie rzetelną odpowiedź. To oczywiste, że przedsiębiorcy nie dzielą się takimi informacjami, to jedna z

Przychody kwiaciarni Read More »

Przygotowania do dni kwiatowych

Dni kwiatowe, to tak zwane „piki” w branży kwiatowej, kiedy popyt na kwiaty bardzo wzrasta. Czas kolejek w kwiaciarni od rana do wieczora to Walentynki, Dzień Kobiet i Dzień Matki. Oczywiście są też inne święta kwiatowe i dni popularnych imienin, ale to już spokojniejsze okresy w sezonowości kwiaciarni. Aby efektywnie przebrnąć przez dni wzmożonych zakupów

Przygotowania do dni kwiatowych Read More »

Analiza SWOT kwiaciarni

Analiza SWOT – znacie ten termin? Zachęcam do przygotowania takiej analizy zawsze w przypadku podejmowania strategicznych decyzji, zarówno przed otwarciem florystycznej firmy, jak i w przypadku kolejnych kroków w rozwoju już działającego przedsiębiorstwa. Taka ocena jest konieczna. Trzeba ją przeprowadzić „na chłodno”, obiektywnie, konkretnie – poznać swoje słabe i mocne strony. Bo konfrontacja z wymagającym

Analiza SWOT kwiaciarni Read More »

Kwieciarnia odporna na kryzys

W środku pandemicznego roku zachciało nam się otwierać kolejną kwiaciarnię. Mogło się wydawać niektórym, że to szalony pomysł ale była to przemyslana decyzja. To miejsce wstrzeliło się w aktualne trendy, oczekiwania klientów. Ostatnio stwierdziłem – stworzyliśmy miejsce, w którym klientom nie wypada powiedzieć, że jest drogo. Bo co to znaczy drogo? Klienci wchodzą, zachwycają się,

Kwieciarnia odporna na kryzys Read More »