Twierdzenie generała Eisenhowera „plan jest niczym, planowanie jest wszystkim” dokładnie opisuje sens planowania. Tworzenie planu przedsięwzięcia, przez osoby chcące otworzyć swoją firmę florystyczną, pozwala im na zderzenie się ze specyfiką branży, wymusza konieczność poznania podstaw ekonomiki, wzbudza kreatywność, w konsekwencji przygotowuje do bycia przedsiębiorcą jeszcze przed faktycznym rozpoczęciem działalności. Chętnie pomagam w przygotowaniu biznes planów kwiaciarni, pracowni czy też hurtowni, ale zawsze jest tak, że ja podpowiadam co i jak, a zleceniodawca przelewa na papier swoje pomysły, opisuje lokalizację, szuka informacji o branży, analizuje mocne i słabe strony, a także szanse i zagrożenia. To przedsiębiorca musi wykazać się zaangażowaniem. Aktywność na tym etapie bardzo szybko przynosi efekt w świadomego decydowania o strategii przedsiębiorstwa. Moim zadaniem jest dodanie ogólnie niedostępnych informacji i moderowanie planu. W taki sposób krok po kroku dochodzimy do momentu, kiedy na papierze i w tabelach finansowych powstaje realny model przyszłego przedsięwzięcia. Wtedy też jest czas na zastanawianie się, czy ten biznes ma sens, oraz jaki budżet trzeba przygotować na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Polecany artykuł
Pingback: Koszty otwarcia kwiaciarni ⋆ Otwieramy Kwiaciarnię