Analiza SWOT – znacie ten termin?
Zachęcam do przygotowania takiej analizy zawsze w przypadku podejmowania strategicznych decyzji, zarówno przed otwarciem florystycznej firmy, jak i w przypadku kolejnych kroków w rozwoju już działającego przedsiębiorstwa. Taka ocena jest konieczna. Trzeba ją przeprowadzić „na chłodno”, obiektywnie, konkretnie – poznać swoje słabe i mocne strony. Bo konfrontacja z wymagającym rynkiem florystycznym bywa trudniejsza, niż się wydaje. Czasami na przeszkodzie staną uwarunkowania rynkowe, np. klienci odrzucą wprowadzaną innowację jako zbyt rewolucyjną lub konkurencja stworzy podobny, ale tańszy produkt. Mogą też zadziałać inne czynniki ryzyka, np. ograniczenia prawne czy nieprzewidziane kłopoty finansowe.
Zapraszam na szkolenie Kwiaciarnia bez falstartu , gdzie w drugim dniu szkolenia każdy z uczestników dokona analizy swojej firmy i podpowiem jak wykorzystać mocne strony.