Nie znając specyfiki branży florystycznej, można ulec wrażeniu, że prowadzenie kwiaciarni to kwitnący, pachnący biznes, wręcz usłany różami. Róże mają jednak kolce, które potrafią boleśnie pokłuć niedoświadczonego przedsiębiorcę.
Niestety wciąż ludziom przyglądającym się z boku naszej branży wydaje się, że jest to przyjemna i dochodowa profesja. A rzeczywistość często bywa odmienna. Stąd pomysł dzielenia się moją wiedzą i doświadczeniem, a także bezpośrednią pomocą osobom chcącym otworzyć kwiaciarnię, a nie mającym bladego pojęcia o tym biznesie.
Taką formą wsparcia są usługi doradcze, szkolenia i franczyza. Przedsiębiorca decydujący się na otwarcie kwiaciarni korzystając z pomocy franczyzodawcy, nie musi posiadać doświadczenia w tym biznesie, ponieważ otrzyma od franczyzodawcy pełne przygotowanie i stałą pomoc w tym zakresie. Brak specjalistycznej wiedzy i doświadczenia jest więc zastępowany przez szkolenia w zakresie: prowadzenia biznesu, florystyki, technik sprzedaży, księgowości, kontroli biznesowych, promocji marketingowych i merchandisingu.
Partner franczyzowy otrzyma również wszechstronne wsparcie organizatora sieci w zakresie organizacji i prowadzenia florystycznego przedsiębiorstwa, znalezienia satysfakcjonującej lokalizacji, pomocy przy uruchamianiu punktu, wsparcia przy ustalaniu właściwego poziomu i rodzaju zatowarowania, zakupu wyposażenia, zarządzania personelem, itp. Do rąk biorcy licencji trafia również podręcznik operacyjny, w którym zostanie szczegółowo wytłumaczone, jak prowadzić własną firmę. Ponadto franczyzodawca zwykle gromadzi maksymalną ilość informacji rynkowych i doświadczeń, którymi dzieli się ze swoimi partnerami. Normą jest, że wstępujący do sieci otrzymuje także prawo wyłącznej sprzedaży, czy wyłącznego wykonywania usług na danym obszarze. Dzięki takiej pomocy utworzenie i prowadzenie firmy w ramach sieci kwiaciarni wymaga mniejszych nakładów kapitałowych, niż gdyby miała ona rozpocząć działalność samodzielnie.
Pingback: Sukces kwiaciarni w niestabilnych czasach ⋆ Otwieramy Kwiaciarnię